Problemy z Q3 Arena

Witam,
Problem 1 dotyczy myszki.
Problem 2 dotyczy przełączania rozdzielczości w Q3.
Używam Sarge'a, Xy v. 4.2.1, Window Maker 0.80.1,
sterowniki Nvidii v. 1.0-4363, patch Q3 v 1.32,
osp-Quake v.1.03, mysz A4Tech 3-klawisze 2-scrolle,
gpm v. 1.19.6, domyślna rozdzielczość 1152x864,
24-bit kolor
Problemy nie występują przy demie v. 1.11
Ad 1
Po odpaleniu kursor stoi w lewym górnym rogu okna Quake.
Nie reaguje na mysz. Natomiast reaguje (dźwiękiem) na prawy klawsz.
Pod X'ami mysz pracuje bez zarzutu, obsługuje scrolla.
Poniżej fragment pliku konfiguracyjnego X'ów dot. myszki:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "SendCoreEvents"        "true"
        Option          "Device"                "/dev/input/mice"
        Option          "Protocol"              "ImPS/2"
        Option          "Buttons"               "6"
        Option          "ZAxisMapping"          "3 4 5 6"
EndSection

Przeczytałem HOWTO. Próbowałem odpalać z opcją +set in_dgamouse 0.
Szukałem wskazówek na googlach. Szukałem także kompletnego wykazu opcji
wraz z opisem do Q3A. Mierne rezultaty. Proszę o sugestie. Będę wdzięczny
także za podesłanie linku do wykazu opcji z opisem.

Ad 2
Podczas zmiany rozdzielczości (domyślnie odpala się przy 640x480)
aplikacja wysypuje się po wyrzuceniu komunikatów:

Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
Received signal 11, exiting...
DOUBLE SIGNAL FAULT: Received signal 11, exiting...
Shutdown tty console

Zmniejszanie głębi kolorów i rozdzielczości nic nie daje.
Proszę o sugestie.
Pzdr
Barthoosh