Re: a propos UPS

----- Original Message -----
From: <kcienciala@wp.pl>
To: <debian-user-polish@lists.debian.org>
Sent: Tuesday, May 06, 2003 10:27 AM
Subject: a propos UPS

> Witam,
> Widze ze ten temat jest poruszany,wiec skorzystam z okazji.
> Czy UPS-y Ever z serii innej niz NET tj. Eco i Eco Pro, moga byc obslugiwane
> przez program powersoft-1.1.1b ,oczywiscie pod Debianem?

Eco - o ile mi wiadomo - nie posiada gniazdka do coma, wiec z ew. wspolpraca nie powinno byc zadnych problemow ;)
EcoPro - uzywa zwyklej, najzwyklejszej sygnalizacji poziomami sygnalow - wypadaloby poeksperymentowac z upsd albo czyms pokrewnym. Najprosciej zadzwonic do Evera, zapytac o ustawienia pokladowego UPS-monitora WinNT/2000, a nastepnie odpowiednie polaryzacje wpisac do confa upsd (ni epamietam w tej chwili ustawien dla EcoPro)
Co do NET - uzywaja one komunikacji pytanie-odpowiedz wg wlasnego protokolu i raczej bez powersofta nie da rady... Ja uzywalem powersoft bodajze 1.0.7 i 1.0.8 - nieco upierdliwe w konfiguracji i uruchomieniu, ale 2 maszyny z NET-700 chodza sobie juz ze 2 lata bez wiekszych problemow.
Jesli mozesz sobie finansowo pozwolic - wybierz serie NET - potrafia byc niezawodne, tym bardziej, ze ponoc sa to upsy klasy line-interactive i dosc dobrze radza sobie z wszelkimi skokami napiecia (jeden z serwerow z takim zasilaczem pracuje w firmie, gdzie uzywane sa duze agregaty chlodnicze - ups interweniuje srednio 2-4 razy na godz i tak od 2 lat non-stop :)

JAnes