2.6.0 i konsola

Witam wszystkich!

Kiedy wyszło pierwsze stabline 2.6 postanowiłem zobaczyc jak sie sprawuje.
Generalnie jajko robi dobre wrazenie.
Wreszcie normalnie działa wypalanie CD przez ATAPI. Alsa jest na miejscu
i nawet dirver glx  do ATI 9600 ( z www.ati.com ) sie kompiluje :).

Mam jednak następujące problemy:
1. nie moge z'map'ować fontów pod konsolą pod wszystkie terminale
przy starcie systemu
tak jakby console-tools sobie nie radził ??
2. ATKBD nie radzi sobie z multimedialnymi klawiszami (dodatkowymi) z klawiatury.
Pod 2.4 można sobie pod nie coś popodpinać i z nich kożystać a pod 2.6 niestety nie są rozpoznawane

Konsola jest przez vesaFB ale to zapewne nie ma nic do rzeczy.

Wynika to chyba z tego, że w 2.6 obsługa konsoli i klawiatury jest przepisana
od nowa w porównaniu do 2.4.

Zaznaczam że nie kompilowałem wcześniej 2.5.x i nie wiem, czy tam jest podobnie.
Googl'owałem i jakoś nic nie znalazłem.

Za wszelkie sugestie nie będące zjebami dzięki serdeczne!

--
Karol Krzak