dziwne Directory i DirectoryMatch w Apache

Witajcie,

Z gory przepraszam za dlugosc, ale nie udalo mi sie tego skrocic po 2
czytaniach. Googlowalem sporo, manuale do apache przeczytalem co najmniej 3
razy.

Uzywam 2 x Apache 1.3.26 - woody
Jeden apache a drugi apache-ssl.
na serwerze mam kilkunastu userow
Serwerami zajmuje sie na powaznie od ladnych kilku lat ...
chcialem bezpiecznie ustawic konfiguracje apache ale tak by tylko
nieliczni (tych ktorym pozwole) mogli uzywac PHP, mieli dostep do
stron SSL, mogli uzywac htaccess ...
Mam zatem dwa konfigi httpd.conf dla zwyklego "" jak SSLowego Apache.

Problemy podejzewam wystepuja w "zaleznosciach" miedzy Directory a
DirectoryMatch - tzn jesli w jednym pozwole(globalnie/indywidualnie) a
w drugim zabronie(indywid/glob) - nie wiadomo co sie dzieje
Z drugiej strony jednak - gdy uzywalem tylko jednego rodzaju
instrukcji - dzialo sie to samo.

Zaczalem kombinowac z dyrektywami Directory i DirectoryMatch a w nich
umieszczac odpowiednie wskazowki co gdzie wlaczyc. Niestety nie dziala
to kompletnie tak jakbym chcial. Jest kwestia bardziej przypadku czy
to zadziala czy nie - takie jest moje wrazenie.

   generalnie:

<Directory ~ "^/">
    Options SymLinksIfOwnerMatch
    AllowOverride None
  php_admin_flag engine Off
   Order allow,deny
   Deny from all
</Directory>

i teraz chcialem sobie wlaczac

<DirectoryMatch "^/home/wykresy/public_html/">
php_admin_flag engine On
AllowOverride AuthConfig
order allow,deny
allow from all
</DirectoryMatch>

w logach wystepuje info ze strona jest zablokowana przez konfiguracje
serwera - jednak jak mowie jest to bardzo przypadkowe - przynajmnej na
takie wyglada.

lub robic RedirectPermanent ... (jak ustawic: jesli wejdzie bez SSLa
dosteanie stronke : wejdz przez SSL, jesli przez SSLa - wtedy dostanie
pytanie o password (htaccess) i wejdzie na stronke gdzie zostanie
wlaczony PHP ? )

nic z tego nie dziala od poczatku do konca tak jak powinno.

Czy wie ktos moze co tu moze byc nie tak ?
Manuala przeczytalem kilka razy, goglowalem sporo. Juz juz wydawalo mi
sie ze rozumiem ze to Ja zrobilem blad - jednak nie. nadal tracilem
watek i nie dzialalo mi to tak jak chce.

Jaka jest zaleznosc miedzy Directory a DirectoryMatch ? w manualu
pisza ze tylko regexpy dzialaa z Match..
Czy to jest poprawne (temu userowi chce wlaczyc php i autoryzacje) ?
<DirectoryMatch "^/home/wykresy/public_html/">

--
Pozdrawiam i z gory dziekuje za poswiecony czas,
Wesolych Swiat,