trudne początki

Mój związek z debianem dopiero sie zaczyna, ale jak tak dalej pójdzie,
to może dojść do szybkiego rozwodu.

Zainstalowałem Windows Makera. Nie mogąc zalogować sie do xdm
odinstalowałem go. Na jego miejsce wrzuciłem kdm, ale podczas
instalacji wyskoczył jakiś błąd i teraz nie moge zaistalować nic ze
środowiska kde (nie może zainstalować jakichś kluczowych pakietów).
No to spróbowałem z gdm, ale on nie daje w ogóle o sobie znać.
Nie umiem zmusić WMakera do zaczytania cdromu, ani nie mam pojęcia jak
wyłączyć komputer z niego. Może poleci mi ktoś jakieś odpowiedniki
KMidi, Kscd i KreateCD.
Jak zainstalować, czy też wkompilować w jądro moją kartę TV -
WinfastTV 2000 XP?