MUA - the best, of the best, of the best :)

To oczywiscie cytat z filmu...

Zdenerwowal mnie sylpheed-claws ktorego uzywam, ogladnalem sobie balse i
mahogany i nie mam pomyslu czego szukac - moze ktos z Was mi doradzi ;)

Uzywam sylpheeda od dosc dlugiego czasu ale pojawily sie denerwujace rzeczy
ktorych nie moge zmienic
- cienkie grupowanie wiadomosci (grupowac potrafi, ale nie zapamietuje w jakim
stopniu watek jest zwiniety/rozwiniety przy zmianie folderu oraz (co
wazniejsze!) nie podswietla gdzie w watku jest nowy list! - czesto trzeba sie
przekopac przez wszystko by go znalesc)
- ma naprawde skopana ksiazke adresowa
- no i interfejs juz dosc ociezaly (wizualno, funkcjonalnie - nie szybkosciowo)

Siegnalem po balse i o ile problemow powyzszym nie ma (watkowanie, ksiazka i
wyglad) to pojawilo sie
- uklad kolumn w liscie emaili jest niemozliwy do zmiany (lub nie wiem jak to
zrobic) - a ten standardowo w balsie jest dla mnie tragiczny
- brakuje mi tekiego fajnego dodatku (z ktorego czesto korzystalem) odpowiadanie
na list z cytowaniem tylko zaznaczonego fragmentu (Sylpheed i mahogany to maja)
- dosc toporne przegladanie zalacznikow :( (glownie grafiki)
- standardowy inbox, outbox i trash sa na mailboxach a nie na maildirach (choc
ogolnie z takowych potrafi zrobic uzytek) - i nie mozna ich zmienic

Mahogany moze i ma sporo opcji ale uklad i interface sprawil ze mi sie
odechcialo - chaos, chaos i jeszcze raz chaos.

Ktos ma cos jeszcze do potestowania?

Ideal MUA to:
- obsluga imap, pop i smtp
- pod GTK2
- interface konfigurowalny (rozmieszczenie obiektow)
- wygodna ksiazka
- watkowanie listow (ale i pamietanie co jest zwiniete a co nie)
- cache dla IMAP'a
- odpisywanie na listy z cytowaniem czesci listu (wiem ze to pikus - ale
strasznie przydatny)
- jakis przyjazny sposob ogladanie grafik w zalaczniku...
- glowny standard przechowywanie wewnetrznie plikow do maildiry

Adrian (Sauron) Siemieniak    /,/      .. Who can destroy The Thing,
sauron{at}rpg{dot}pl         /`/       controls The Thing ... (DUNE)