nforce2 + kernel 2.6.0 + kernel panic

witam
mam pewien problem ;/
na początku może troche historii
jakiś czas temu uszkodziła mi się płyta głowna, która była na chipsecie VIA 266a, udało mi się ją wymienić na abit nf7 na nforce2.
ale po włączeniu systemu, ten nie widzi mi kilku urządzeń, stwierdziłem że skompiluje sobie nowe jądro, akurat wczoraj wyszło nowe stabilne 2.6.0, więc wybrałem to zamiast 2.4...
konfiguracja jak i kompilacja jądra przebiegła bezproblemowo
po zainstalowaniu go, uruchamiam komputer ponownie, system startuje do momentu w którym na ekranie nie świeci się komunikat

VFS:Cannot open root device on "303" or unknown block(3,3)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel Panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(3,3)

co mogłem źle zrobić?
na forum  dostałem link do stronki http://hedera.linuxnews.pl/_news/2003/12/18/_long/2409.html
sprawdziłem wszystko co jest tam napisane, nic się nie zmieniło.

mój system to
debian testing/unstable
dysk systemowy hda3
płta abit nf7 na nfroce2, mysz na usb, sb audigy
kompilowałem jądro za pomocą dpkg-
nie wiem co mogę jeszcze dopisać.
proszę o pomoc
wielkie dzięki