Re: wystawienie serwera www przed firewalla

On Fri, 19 Dec 2003 kcienciala@wp.pl wrote:

> Czesc,
> Mam tak sytuację.
> Router/firewall ma na ethernet-cie do Internetu zamapowane 5 IP
> zewnętrznych(DSL).
> Routing robie na iptables.
> Moje pytanie:
> Jak zrobić,aby serwer www,dns itp. wystawić przed firewalla,tzn. zeby miał
> zewnętrzny adres.
> Lub inaczej, jak Wy to robicie.
> Chciałbym,aby serwer www,itp. miał na ethernecie zewnetrzy ip,ale może
> trzeba mu nadać wew. ip
> i przekierować cały ruch z jednego ip zew. na ip. wew. .Jak widzicie mam
> [...]

robi sie to na 2 sposoby:
1. wewnatrz masz jedna klase, lacznie z serwerami. dla serwerowych IP
    robisz na firewallu redirecta zewn/IP wewn/IP. jak widzisz, tutaj
    serwer tez ma zmieniany IP.
2. do serwerow ruch z zewnatrz przepuszczasz jak leci, jedyne co
    pozostaje firewallowi, to filtrowanie. dziala on jak swego
    rodzaju bridge.

znik.