Re: USB na PCI - uwagi mile widziane

Użytkownik Marek napisał:

Hello Grzegorz,
Friday, December 19, 2003, 7:55:22 AM, you wrote:
[..]
GS> jak masz stary komputer, to rozne wspolczesne karty na PCI moga
GS> taki komputer wieszac. np. ja mam na szczescie juz w piwnicy
GS> stary komputer P133, na chipie SIS. tak sie nieszczesliwie zlozylo,
GS> ze karta SB Live na PCI wieszala mi ten komputer, i to na poziomie
GS> sprzetowym. nawet winde zainstalowalem zeby to potwierdzic.

ladne jaja, dostalem liva do testowania i.. stwierdzilem ze jest
padniety ;D ... lezy w szafce od tego czasu.. trzeba to sprawdzic na
nowym sprzecie :)

[..]
GS> Ale dobrze wiedziec, ze nalezy unikac kart USB z chipem VIA.
GS> zastanawia mnie jeszcze dlaczego USB2.0, oraz UHCI. przeciez
GS> to powinno chodzic na OHCI lub EHCI, oczywiscie kompatybilnosc
GS> wsteczna jest zachowana, ale przy sterowniku UHCI karta
GS> teoretycznie powinna chodzic tylko jako USB1.0 .

tzn ta karta to defakto 1xEHCI (usb2.0) i 3xUHCI (usb1.1 i 1.0)
jak ladowalem sam sterownik EHCI to zglaszal ze jest ok, niestety nie
mialem sprzetu zgodnego z 2.0 zeby sprawdzic jak dziala, bo czesc EHCI
to TYLKO ver.2.0 protokolu. no a UHCI.. zwis.

Spróbuj obsługi modułami jądra usb-uhci oraz uhci. Któryś zawsze zachowuje się lepiej. U mnie (kontroler via na płycie + kontroler via na karcie) pomogło usunięcie z konfiguracji jądra przed kompilacją CONFIG_USB_UHCI a pozostawienie tylko CONFIG_USB_UHCI_ALT = m. Odtąd przynajmniej się nie wiesza, gdy nie może zinicjalizować urządzenia.

Bertold