Zmiana rozmiaru partycji.

Witam,

Ja tu jeszcze raz z małym pytankie, ale troszke z innej beczki :).
Przy instalacji kilka miesięcy temu, ustawiłem sobie za dużo
MB na partycje / - postanowiłem więc rozdać troche MB z niej
kilka innym, bardziej potrzebującym (/usr i /home).

Naumiałem się w międzyczasie parteda i już znam opcje resize, to
teraz mam takie pytanie. Czy jak zrobie resize / to będe mógł zrobić
później na wolnej przestrzeni odpowiedni system plików i ,,zlepić'' to
później z np. /usr ? Zlepić oczywiście na takiej zasadzie, że wielkość
partycji /usr mi się zwiększy. Jest coś takiego możliwe? Jeśli tak
to będe wdzięczny za wskazówki. :)

Przy okazji spytam jeszcze czy bezpieczne jest robienie resize na
podmontowanym systemie plików (czyli tutaj /).

Pozdrawiam.
--
[*] Mateusz Szczyrzyca * mateusz@zlom.net * ekg: 1005520           [*]
[*] Debian/GNU Linux Administrator * On IRC as Annihilator@PolNet  [*]