Re: [Fwd: Re: Compaq nx9005]

W liście z śro, 10-12-2003, godz. 12:03, Piotr Pruszczak pisze:
> a nie lepiej startować z LILO ?? albo GRUB żeby hasłem zabezpieczyć w
> ogóle uruchomienie zabawki ..
>
> aha, no i 2-systemóffke z xp to ja juz robiłem nie jest straszne, tylko
> kwestia jak sie potem Debian zachowuje na takim noteku bo przecież tam
> wszystko inne niż standardowe ;)
>
> straszne dzieki, spróbuję..
>
> Piotr

Hej! Mam ten sam typ laptopa tylko z trochę słabszym sprzętem (proc
2.4GHz, 256 RAM i 40GB HDD). Jak już pewno wiesz jest na nim fabrycznie
zainstalowany Windows XP. Sprawa jest prosta: albo
przepartycjonowywujesz dysk i instalujesz linuksa i windowsa jeszcze raz
albo (ja tak zrobiłem) "pożyczasz" sobie Partition Magick i zmiejszasz
dysk windowsa o ile tam chcesz ;-) lilo zainstalowałem na MBR i XP nic o
tym nie wie...

Nie miałem żadnych problemów z zainstalowaniem Debiana (woody). Teraz
używam SIDa z jąderkami 2.4.23 i 2.6.0test9. Działa:
-karta graficzna - Radeon IGP 320, wsparcie dla 2D i 3D. Jak chcesz to
rzucę linkami jak to uruchomić bo oficjalnie X'y jeszcze tego nie
wspierają
-karta dźwiękowa - ALi 5451 na sterowniku trident (OSS) lyb ali (ALSA)
-nagrywarka i DVD - działa ok.
-modem - chipset Connexant HSF, działa ale to winmodem i do uzyskania
pełnej prędkości potrzebujesz zapłacić za sterowniki
-procesor - AMD Athlon Mobile, działa PowerNow!
-pcmcia - działa po pewnych tweakach (trzeba coś tam porobić z IRQ), jak
chcesz to wyślę Ci linki i ew. config
-karta sieciowa - działa na module natsemi. Ze standartowym modułem z
woodyego 2.4.18 miałem jakieś problemy (dało się jednak zainstalować
system przez sieć) ale po kompilacji innego jądra chodzi bezproblemowo
-USB - sterownik OHCI i działa na nim spoko neostrada (speedtch)
-ACPI - wszystko działa jeśli jest w miarę nowa łatka na kernel 2.4 (z
2.6 bez łatki). Wyłącza ekran, laptopa, pokazuje dobrze stan baterii -
nie trzeba było robić żadnych tweaków (chyba że w BIOSie ale nie
pamiętam)
-AGP - działa z łatkami na 2.4 a na 2.6 ok
-klawisze multimedialne - działają z modułem omnibook, do znalezienia na
sourceforge
-suspend to disk - działa! Jak dasz odpowiednią łatkę wszysko będzie
śmigać aż miło. Ważny jest też konfig ale to musisz sam sobie dostosować

W sumie jak się uprzesz to działa wszystko. Nie znalazłem jeszcze
rzeczy, która by nie działała. Najbardziej badziewną częścia laptopa
jest niestety karta graficzna, z konfiguracją której mogą być kłopoty.
Jendnak i to da się zrobić!

pozdrawiam!

cayco