Re: GPM vs WindowMaker

On Fri, Dec 12, 2003 at 10:25:54PM +0100, Mateusz Szczyrzyca wrote:
> Nie wiem co jest grane, pod ICEWM wszystko chodziło bez zarzutu, ani
> razu mycha się nie buntowała, gdy gpm działał. W confie XFree mam
> ustawione InteliMouse serialową (moja myszka jest na PS/2, ale na mojej
> płycie nie ma tego gniazda więc ma przejściówke).

Sprawa zależności myszki od window managera jest co najmniej podejrzana
(jak sam napisałeś). Ale mniejsza z tym.

Idea używania gpm i X naraz sprowadza się do wykorzystania tzw. repeat
device w gpm-ie (/dev/gpmdata), który potem podaje się jako device
wejściowy w X-ach.

1) Linia startowa gpm-a jest zamieszana. Masz np. dwukrotnie -R.
   W ogóle nie wiem po co startujesz go w ten sposób zamiast skorzystać
   z domyślnych skryptów debianowych i /etc/gpm.conf.
2) Gdybyś startował go podając tylko -Rms3, w X-ach musisz ustawić
   jako wejście myszki /dev/gpmdata i protokół Intellimouse.
3) Być może będziesz musiał pokombinować z protokołami.
   U mnie dobre efekty często daje "gpm -R raw" czyli gpm przekazuje
   na wirtualną myszkę dokładnie to, co otrzymuje z tej prawdziwej.

Wanted