Re: 2 x xeon

On the 3rd of December 2003 at 15:31, Michał Witkowski <mwitkowski#e-ar.pl> wrote:

> Są problemy z Raidem oferowanym przez promise (ale nie scsi), ale może już
> kernel 2.4.23 to rozwiązał :D

nie rozwiązał. akurat męczyłem się przez weekend z instalacją debiana na
se7501wv2 z raidem promise fasttrak tx2000 (ata) i mam bardzo świeże wrażenia.
w skrócie: nigdy więcej. okropny badziew, nie wiem jakim cudem ten kontroler
dostał się na płytę serwerową. instalacja systemu na tym raidzie to akrobacje
z parametrami, a wydajność... może przykład: rozpakowanie jądra 2.4.18 z
tar.bz2 zajmuje ~2m40s (xeon 2.4ghz), podczas jego kompilacji jest sekundowy
lag przy przełączaniu konsoli. podczas testu bonnie++ w zasadzie nie dało się
na tym pracować, `apt-cache show pakiet` pokazywał opis po ponad minucie.
wyniki bonnie++ możne obejrzeć na: http://blah.pl/wyjec-bonnie++.txt
jeszcze co do obsługi w jądrze, w 2.4.19 przeniesiono procedury mountowania
rootfs z init/main.c do init/do_mounts.c i od tej pory nie da się wystartować
linuksa z /dev/ataraid/*. miałem szlachetne zamiary poskarżyć się na lkml, ale
chyba nie chcę poświęcać temu gniotowi więcej czasu niż to konieczne.

przepraszam za offtopic, ale może ktoś oszczędzi dzięki temu nerwów.

 m.m.
--
 use gnus, not guns!