Re: 2 x xeon

Hello SaPeR,

Wednesday, December 3, 2003, 3:31:31 AM, you wrote:

S> jaka plyte glowna byscie polecili
S> (lub ewentualnie plyta + kontroler)
S> do dwoch xeonow oraz scsi raid 1 ?
S> no i chyba nie musze dodawac zeby bezproblemowo
S> sie na tym linux (debian) instalowal :)

http://support.intel.com/support/motherboards/server/

W gre wchodza raczej chyba tylko te nowsze plyty oparte na intelu 7501
z bardzo prozaicznej przyczyny - dostepnosc u dystrybutorow.
(BTW autoryzowani dystrybutorzy Intela w Polsce to ABC DAta (nie
polecam), California Computer (polecam - mozna liczyc zarowno na
handlowcow, jak i ludzi z supportu) i bodajze AB (brak doswiadczen),
reszta to druga reka)
W bliskiej perspektywie mam podobna maszynke (pod serwer SQL) i
zdecydowalem sie na SE7501BR2 lub SE7501HG2 + 2x Xeon 2,4/512/533.
Mnostwo szczegolow znajdziesz w dokumentach zatytowanych Technical
Product Specification [TPS.PDF].
Pomysl tez o wydaniu extra kasy na obudowe - zdecydowanie najmniej
problemow bedziesz maial, jesli wydasz pare (hehehe;) zlociszy na
pudelko Intel SC5200 (dostepna w 3 wariantach - od prosciutkiego
golasa, do full-wypas hotswap+redundantPS/oprozniacz kieszeni).
Wszystko, co napisalem powyzej odnosi sie do serwera w wersji
stand-alone (chociaz SC5200 tez daje sie polozyc, ale to nie to;)
Z linuchem nie powinno byc na tym sprzecie problemow - Intel
potwierdza zgodnosc m. in. z RH (dokladne dane w dokumentach "Tested
Hardware and Operating System List [TESTED_HWOS.PDF]" )
W razie bardziej szczegolowych pytan - priv.

Janes

ps. www.abcdata.com.pl (gdzies tam maja ogolnodostepne cenniki
end-user)
http://www.california.com.pl/produkty/produkty.asp - ceny end-user