Re: Debian jako serwer

On Fri, 28 Nov 2003, Pawel Janik wrote:

> Przechodzac do pytan:
> 1. na ile nie ma problemow (brak zaleznych bibliotek) z kompilowaniem
> najnowszych wersji aplikacji typu apache, postgres, bind (i ewentualnie
> innych nowszych rzeczy serwerowych)...bo wiem z doswiadczenia, iz z rzeczami
> desktopowymi jest problem...

z daemonami, czyli wszystkim tym co nie tworzy okien, w zasadzie nie ma
problemu. mozna je po prostu kompilowac. niestety wersje stabilne
zwykle maja starsze wersje takich pakietow jak apache czy postgres,
i trzeba sie meczyc zeby sciagac i kompilowac z wersji niestabilnych.
to z kolei moze wchodzic w interakcje z pozostalymi programami.

> 2. jak szybko pojawiają sie security-updates do krytycznych rzeczy?

dosyc szybko, 2-7 dni. nawet jak nie potrafia czegos zalatac,
to proponuja tymczasowke zeby ukryc problem, co daje czas na jego
rozwiazanie.

> 3. mniej wazna sprawa, ale zawsze mozna sie dowiedziec...jest jakies gotowe
> jadro, w ktorym bedzie od razu gotowy IPSEC?

niestety standardowe kernele sa kompilowane bez IPSEC (isakmp).
takie cos musisz robic samodzielnie. to samo z zakladaniem patchomatic
itp. rzeczy, ktore znakomicie rozbudowuja funkcje kernela, przydatne
zwlaszcza przy zastosowaniach typu firewall.
mi np. brakuje ACL :)

znik.