Re: ftpd z autoryzacja oparta o plik..

On Mon, 1 Dec 2003, Pawel J Maczewski wrote:

> Witam,
>  Czy znacie moze jakiegos demona FTP, ktory umozliwialby przeprowadzanie autoryzacji w oparciu nie o systemowe hasla (pliki /etc/passwd i /etc/shaddow), tylko o jakis inny plik? Mnie konkretnie chodzi o wykorzystanie hasel tych samych, co przy dostepie do serwisu WWW - a wiec takich w formacie pliku htpasswd?
>
> Jesli byscie znali, to bylbym dzwieczny za informacje :-))

jest metoda. musisz zmodyfikowac sposob autoryzacji w PAM.
/etc/pam.d/proftpd
lub plik, o nazwie daemona ftp.

musisz tam zmienic auth na cos takiego:

auth     required       pam_pwdfile.so pwdfile /sciezka/do/pliku

musisz dociagnac pakiet pam-pwdfile lub o podobnej nazwie.

aha. w przypadku proftpd, i jak sadze wielu innych, koniecznie ustaw
konfig zeby sprawdzal tylko pam. bo inaczej daemon moze po kolei probowac
metod autoryzacji, az mu sie uda. np. proftpd standardowo jak pam sie nie
uda, to usiluje zalogowac sie przez bezposredni dostep do passwd i shadow.

znik.