Re: płyty głównej w serwerze

On Fri, 1 Jan 1988, adam wrote:

> mam pytanie co należy zrobić, żeby zmienić płytę główną w serwerze,
> na którym stoi serwer, czy wystarczy poprostu przełożyć dysk twardy do
> nowego
> sprzętu i przekompilować jądro czy trzeba zrobić pare innych rzeczy??

jesli chodzi o sama plyte glowna (czyli pewnie tez procesor),
to musisz cos robic z kernelem pod warunkiem, ze korzystales z cech
specyficznych dla danej plyty (obsluga chipsetu), ktorych to cech
nie posiada nowa plyta. w zasadzie dotyczy to glownie sterownika IDE,
oraz procesora. po prostu celeronowej wersji kernela nie odpalisz
na wersji pod pentium classic itp. w gore nie ma problemu.
problem jest tez przy przesiadkach amd<->intel , jesli uzywasz
specyficznych cech procesora. wersje kernela pentium classic
powinny sobie z tym poradzic. a jak wszystko inne zawiedzie,
to mozesz uzyc kernela instalacyjnego z serii 2.4 koncowka bf4 .
zakladam ze uzywasz serii kerneli 2.4 :)

problem jest tez z urzadzeniami wbudowanymi. mozesz nie zobaczyc sieci,
muzyki, grafiki. chociaz jak to jest serwer, to tylko siec cie obchodzi.
w kazdym razie jak przeniesiesz sieciowke ze starego komputera,
tez nie powinno byc problemu.

w nowych plytach z reguly jest nawalonych wiele kontrolerow, ktore
wspoldziela przerwania. tak jest np. z USB. jak nie korzystasz,
to wylacz na plycie uzywanie chocby IRQ przez te kontrolery.
powylaczaj tez obsluge kontrolerow nieuzywanych, np. port drukarki,
port szeregowy RS232, wylacz obsluge przerwania karty graficznej
(zwolnienie irq2/9). wylacz wbudowana muzyke.

to chyba na tyle. w kazdym razie jak cos bedzie nie tak,
to co najwyzej kernel spanikuje.

znik.