Debian jako serwer

Witam.

Jak juz pewnie wszystkim wiadomo, od pewnego czasu nie ma darmowego
red-hata....w zwiazku z tym, stajac przed koniecznoscia postawienia nowego
serwerka zostalem zmuszony do wyboru innego systemu operacyjnego (Fedora
pewnie w gre nie wchodzi). Mam więc kilka pytanek odnosnie stabilnego debiana
(gdyz sid nie wchodzi pewnie w gre)..na koniec wstepu dodam jeszcze, iż od
dwu lat jestem zadowolonym uzytkownikiem (na wlasnym biurku) wersji sid.

Przechodzac do pytan:
1. na ile nie ma problemow (brak zaleznych bibliotek) z kompilowaniem
najnowszych wersji aplikacji typu apache, postgres, bind (i ewentualnie
innych nowszych rzeczy serwerowych)...bo wiem z doswiadczenia, iz z rzeczami
desktopowymi jest problem...

2. jak szybko pojawiają sie security-updates do krytycznych rzeczy?

3. mniej wazna sprawa, ale zawsze mozna sie dowiedziec...jest jakies gotowe
jadro, w ktorym bedzie od razu gotowy IPSEC?

Z gory dzieki za wszystkie rady.

Pawel Janik