Odzyskiwaie danych z partycji ext2

Witam

Mam następujący problem

Instalator linux zmienił mi partycję ext2 na swap,
na szczęście nie wykasował wszystkich danych.
Sprawdziłem ten dysk programem gpart, który wykazał istnienie dwóch
partycji,co było zgodne ze stanem z przed awarii z tym, że partycja, która
przed awarią posiadała system ext2 pokazana została jako linux swap.

Zmieniłem  master boot record wpisując tam 0x83 ale przy próbie
podmontowania wyświetliło mi następujące komunikaty:

 [root@abc root]# mount /dev/hdb2 /mnt/floppy/
/dev/hdb2 looks like swapspace - not mounted
mount: you must specify the filesystem type
[root@abc root]# mount -t ext2 /dev/hdb2 /mnt/floppy/
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdb2,
       or too many mounted file systems

Czy ktoś miał podobny problem i może mi pomóc

Z góry dziękuje

Tadeusz Smykowski