Re: delete vfat

On 22 Nov 2003, pepson wrote:

> potrzebuje pomocy, mam Debiana Woody, oraz mialem jeszcze wczoraj
> windowsa na dysku ale postanowilem go wywalic i jest problem, a wiec
>
> partycja na ktorej siedzial windows jest wykrywana jako vfat mislalem ze
> uzycie mksf.ext2 zamieni ja na linuxowa ale nic to nie dalo, nadal jest
> tam vfat, wiec postanowilem partycje zamienic za pomoca msfdiska ale ten
> mi powiedzial ze partycja na ktorej siedzial windows jest Primary i nic
> nie bedzie robil bo trzeba kasowac partycje logicze.
>
> tak wiec mam klops, chcialbym aby moja partycja gdzie siedzial windows
> [...]

nadal nie mam zielonego pojecia co chcesz zrobic.
jesli to ma byc nadal partycja windziana, to wystarczy ze ja
zamontujesz z odpowiednimi argumentami. mozesz narzucic
zarowno domyslnego usera i grupe, jak i prawa dostepu
do _wszystkich_ plikow i katalogow. domyslnie
jest root.root .

jesli jednak chcesz wywalic windowsa, to zdaje sie
chcesz te partycje przerobic z vfat na ext2 lub ext3.
a wiec po pierwsze:
1. musisz zmienic typ partycji, za pomoca fdisk z poziomu linuxa
     na ext2
2. musisz te partycje przygotowac za pomoca mkfs
3. musisz ja zamontowac, i/lub zmienic /etc/fstab
    zeby nowa partycja byla uwzgledniana.

4. byc moze, jesli w lilo miales odpalanie windowsa, musisz
    zakomentowac linijki dot. windowsa w /etc/lilo.conf
    i uruchomic program lilo .

znik.