X na 3dfx?

Witam. Mam taki maly problem. Po zainstalowaniu x-window-system
konfiguruje xserver-xfree86 (wybieram sterownik tdfx) i potem uruchamiam
poleceniem startx. W tym
momencie pojawia sie i znika ( kilka razy ) obraz skladajacy sie z linii
pionowych i poziomych, a ostatni blad jaki wyskakuje po zakonczeniu pracy
xdm-a czy kdm-a jest:
FATAL SERVER ERROR:
could not load default font (fixed)
Mam wraznie ze to chyba nie ma nic wspolnego z tym brzydkim obrazem.
Patrzylem w logi i wszystko niby jest ok.
Na i innych kompach zawsze mi dzialalo, a teraz nie mam pojecia co z tym
zrobic.
Dodam jeszcze ze po zainstalowaniu x-window-system pojawia sie blad i
komunikat:
please run: dpkg --configure xdm
(nigdy tego nie mialem) i gdy to zrobie to znowu dostaje ten sam
komunikat...
O so chozi?
Prosze o pomoc...