Re: [OT] Re: Backup

On Fri, Nov 21, 2003 at 04:37:37PM +0100, Paweł Tęcza wrote:

> Nie jestem do konca przekonany... Tipi bylo charakterystyczne dla Indian
> z Wielkich Prerii, np. Siuksow. Apacze zyli na pld.-zach. Ameryki, na
> terenach dzisiejszego Nowego Meksyku i Arizony i z tego, co mi wiadomo
> budowali raczej puebla.

Istotnie, Apacze zamieszkiwali tereny Arizony i Nowego Meksyku (przybyli
tam wraz z Nawajami z północy). Sąsiadami Apaczów byli natomiast
plemiona Pueblo (Zuni, Hopi), które to właśnie budowali puebla. Apacze
zaadaptowali wiele form sztuki (np. ceramikę) od pueblosów, natomiast
mieszkali w szałasach zwanych "gowa" ("wickiup").

--
Q: When should I use XML?
A: When you need a buzzword in your resume.