Re: blokada emule

Dnia 08:31 19.11.2003, Rafał Simbor napisał(a):
>    witam,
>    Mam maly problem zwiazany z e-mule. Cala moja siec (50kompow) chodzi przez
>    squida i niestety zdazyl mi sie jeden gosc ktory ma pod soba kilka kompow
>    i na kazdym zapuszcza e-mule nie trzymajac sie ustalenia ze od 20 do 6.
>    Jak moge na iptables zblokowac pakiety z e-mule tak zeby mi nie
>    sialoodwolaniami do webcache ani polaczeniami z innych serwerow do zrodla
>    e-mule. Slyszalem o jakims filtrze na pakiety ale nie wiem jaka mialby
>    miec postac.
z edonkey/emule juz nie jest tak latwo jak z kazaa ze po stringach się
pięknie filtruje. jedyne co mi przychodzi do głowy to:
- w określonych godzinach wycinać mu wszystko poza ruchem na standardowych
  portach (80,21,25 itd.)
- pobrać jakąś listę serwerów sieci edonkey i w okr. godzinach wyciąć mu
  caly ruch do tych IP (wada: te listy są dłuuugie)

jednak najskuteczniejsze imho byłoby wyciągniecie wtyczki względnie rozmowa z
delikwentem. jak to nie pomoze to psucie mu czegoś na łączach, celowe
gubienie pakietow itp. i zwalanie winy na "te różne p2p co to niezgodne z
tcp/ip" ;P

pozdrawiam
--
              ..:: Kamil Strzelecki = esack at dharma.one.pl ::..

 "Mamy do czynienia z kimś, kto nigdy nie posługiwał się berkeleyowskim Unixem
 -zabrakło mu tchu i dokończył szeptem - z poganinem." -C.Stoll, Kukułcze jajo