Re: Debian, SATA i plyta Gigabyte GA-7VT600

Dnia czwartek 20 listopada 2003 19:57, Jarosław Lachowski napisał:

> Posiadam plyte Gigabyte GA-7VT600 pracujaca z dyskiem na ATA-100
> chcialem sie przesiasc na moj nowy zakup - SATA Maxtor 80 i tu niemila
> niespodzianka, system nie widzi dysku na SATA :(

W BIOSie włączyłeś obsługę kontrolera?
BIOS wykrywa dysk?
Linux wykrywa kontroler?

Pytam bo na dniach kupuję nowego kompa i właśnie zastanawiam się nad płytą
Epox  8KRA2+ (Via KT600) i dyskiem SerialATA (120GB Seagate). Ewentualnie
kupię dysk ParallelATA..

> Modul dotyczacy starownika VIA SATA mam zaladowany ale to nic nie daje
> pracuje na jadrze 2.4.22 ale probowalem tez na 2.6-test8.

Sprawdź 2.6.0-test10 - było parę poprawek w libata.

> Jesli ktos mial podobny problem lub wie cos na ten temat bylbym
> wdzieczny za jakakolwiek informacje

Też będę wdzięczny.

--
APT: deb http://www.hrw.one.pl/apt/ sid/

   ...a real life to po prostu jeden z możliwych shellów. Ten najgorszy.
   		-- Carramba in "CyberJoly Drim"