Drukowanie w gray/B&W

Witam.
Mam zainstalowana w debianie drukarke lexmark 3200.
Dziala na lprd i dziala ladnie z tym ze wlasnie mam potrzebe
wydrukowania kilku pdf'ow w ktorych sa kolorowe czcionki
i obrazki.

_Nie_chce_ aby drukarka drukowala w kolorze. Chce odcienie szarosci
ew. wydruk czarno-bialy. Standardowo drukuje ,,lpr plik.ps'' przerabiajac
uprzednio danego pdf'a na ps.

Wyczytalem na http://www.linuxprinting.org/lpd-doc.html ze mozna podac
opcje ,,-Z odd:ColorMode=Gray'', ale moj lpr mowi ,,lpr: invalid option -- Z''

No wiec nie wiem jak to obejsc.
Ma ktos pomysl?

--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |