Re: Problem z kontrolerem SCSI na serwerze HP

> Po sformatowaniu niskopoziomowy "coś" się zmieniło - cfdisk nie mógł
> nawet dobrać się do dysku, wcześniej mógł ale odczytywał błędne
> parametry. Jednak instalować xp próbowałem już na sformatowanym dysku i
> poszło bez problemu. Co mogłem zepsuć i jak to naprawić?

ech. kontrolery adaptec niestety montowane w HP sa po prostu podle.
ja wogole nie mam zaufania do adaptecow. zdarza sie tak, ze bios
tego kontrolera sam sprawdza uklad partycji, i dopiero wtedy
proponuje geometrie. poza tym adaptec w coraz to nowych
modelach kontrolerow ciagle ingeruje w protokol
kontroler-procesor. nie mam zielonego pojecia po co,
chyba tylko po to zeby bylo trudniej. no i zawsze trzeba
czytac dokumentacje do kernela, czy jest wsparcie do jakiegos
tam adapteca. nawet jak jest, czesto odpalenie konczy sie
fiaskiem. mozna ewentualnie przejrzec strony adapteca
lub HP. poza tym kontrolery adaptec wg. mnie maja bardzo
podla wydajnosc. juz wole byle jakiego DPT
(kto teraz kupil te firme), ktory bez ramu na pokladzie
potrafi pracowac wydajniej niz adaptec z ramem.
na bazie kontrolerow DPT taki compaq (teraz HP)
robi kontrolery SCSI, takze macierzowe. z adaptecem
nie ma to zadnego porownania, kiedy nawet serwer
pentium66 nie da sie zatkac poprzez siec 100Mbit,
przy dosyc niskim zuzyciu mocy procesora
na poziomie 60%, przy calkowitym wypelnieniu
pasma na kanale SCSI. to chyba o czyms swiadczy.

podsumowujac. jesli mialbym sie bawic z scsi na adaptecu,
to juz wole ideka na udma133.

jak na teraz to czeka cie sciagniecie
zrodel kernela 2.4.22 , i wczytanie sie w doce
czy jest support do kolejnego kretynskiego
kontrolera adaptec.

znik.