Re: Źródła i dselect.

Użytkownik Michał napisał:

Witam
Używam sobie debiana woody, ale że nie wszystkie pakiety mi do końca odpowiadają więc sobie od czasu co nieco kompiluje, aplikując patche. O ile kompilacja jaja nie sprawia mi problemów o tyle mam problem z pakietami które już w debianie istnieją, a najbardziej w zasadzie zależy mi na Qmailu, otóż jak zrobić żeby dselect z uporem maniaka nie chciał mi instalować MTA, kiedyś zrobiłem to ręcznie wpisując że dany pakiet jest już zainstalowany ale czy istnieje inna mniej inwazyjna (i swoją drogą mniej zawodna) metoda ??
Pozdrawiam
Michał WItkowski

Spróbuj w dselect najechać na pakiet i nacisnąć znak równości. Powinien zaznaczyć pakiet jako nie do zmian. Jeżeli przy przechodzeniu do instalowania czegoś się domaga, czego nie ma, to naciśnij dużą literę X, a i tak przejdzie do instalacji. Jeśli zaś tego po prostu nie chcesz, a program chce dodać, to gdy wyświetli listę potrzebnych zależności zaznacz pakiet przy pomocy "=" lub ("_", jeśli nie jest zainstalowany) i też naciśnij duże "X". Mi pomaga.

Bertold