Re: /home na umsdos ??

On Wed, 19 Nov 2003, PLum wrote:

> Hello Daniel,

> hmm normalne raczej... przeca  partycja msdos nie obsluguje UID i GID
> wiec nie ma mozliwosci zeby tam zakladac rozne konta (z roznymi
> uprawnieniami) jak chcesz zeby jego katalog byl msdos to daj tylko na
> jego ... /home/user a najlepiej /home/user/winda czy cos

na msdos nie ma UID i GID. ale na umsdos jest. w koncu po cos ta
atrapa powstala. ale skoro montowanie pod winda, to czemu
nie vfat ? uid/gid co prawda nie ma, ale mozna wszystkiemu "nadac"
atrybuty 777 przez odpowiednie zamontowanie partycji.
rownie dobrze mozna tez wkompilowac w kernela obsluge ACL,
ale nie te postfixowa bo ona modyfikuje system plikow (na faty sie nie
nadaje), ale takie inne ACL, ktore sie laduje wylacznie do kernela.
link:
http://trustees.sourceforge.net/
wtedy w jednym pliku ktory ma sie odpalic podczas bootowania, mozna
nadac dodatkowe prawa do takiego fatowskiego systemu plikow.
dziala z kernelami 2.2 i 2.4 . jest tam wersja dla kernela 2.4.20
(dawno zagladalem), ale ja zapakowalem to w kernela 2.4.22 .
niestety z patcha musialem wywalic support do NTFS bo nie chcial
sie zalatac. i tak nie uzywam NTFS :)
ja tego uzywam z powodzeniem od kilku lat ale z innych powodow.
po prostu musze uzytkownikom nadawac prawa, ktore umozliwia im
bezproblemowe wspoldzielenie plikow, tak ze przywiazuje prawa do
katalogow i pliki to dziedzicza (podobnie jak np. w win XP),
prawa do plikow nie sa wogole nadawane. a co ciekawe, jest mozliwosc
kompletnego ignorowania praw unixa.

znik.