Mozilla-thunderbird a uzytkownik lokalny

witam,

mam pytanko, może nie do końca debianowe, chociaż...

Otóż mam w domu debiana woody/sid z domyślnym eximem jako serwerem poczty. Gdy jako użyszkodnik 'misiek' wydam polecenie mail, to wyświetli mi moje maile (ustawiłem, aby apt-listchanges wysyłał na to konto), to wyświetla mi, jakie mam maile. OK. No, ale chciałem, aby było ładnie i kolorowo, zainstalowałem Mozilla-thunderbird. I tu zaczynają się schody. Mozilla nie chce połączyć się z serwerem e-mail. Nie wiem, czy tak powinno być? Ponieważ maile są trzymane w pliku /var/mail/misiek na razie zrobiłem link Incoming -> /var/mail/misiek
ale wydaje mi się, że to nie jest poprawne rozwiązanie (chociaż działa).

W dokumentacji Mozilli nic na ten temat nie znalazłem, natomiast dokumentacja exima, powiedzmy jest dość obszerna, a nawet nie wiem, czego mam tam szukać i czy tam. Być może to tam czegoś nie ustawiłem. Czego szukać? Czy jeśli pokazałbym exim.conf, to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu?

pozdrawiam,
misiek
--
***  Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>      ***
***             -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =-                   ***