qmail i filtracja poczty przychodzacej

witam
mam taki skypt uruchomiony ktory mial mi usuwac maile w ktorych byly zalaczniki o rozszerzeniach typu *.exe, *.pif ... tylko mial mi usuwac maile z poczty przychodzacej a usuwa z wychodzacej. czy jest mozliwe przerobienie lub dodanie do niego filtracji poczty przychodzacej, lub ewentualnie moze znacie jakies inne proste w oblsudze narzedzie do filtracji poczty.?
do obslugi poczty uzywam qmail'a
dzieki wielkie za wszelka pomoc :D
ponizej skrypt :

#!/bin/bash
#
# Skrypt wspomaga system filtracji poczty. Po pojawieniu sie nowej,
# odrzuconej korespondencji w katalogu /tmp/poczta/ uzytkownik zostaje
# powiadomiony o tym mailem.
#

date +%a" "%d-%m-%Y" "%T  >>/var/tmp/poczta/run.log

for i in `ls -1 /home`
    do
    if [ ! -f /var/tmp/poczta/$i.lock ]; then
      if [ -f /var/tmp/poczta$i ]; then
echo -e "From: mailer-daemon@kpr.med.pl\nTo: $i@kpr.med.pl\nSubject: Uwaga na poczte!\n\nOtrzymal(e/a)s poczte, w ktor
        md5sum /var/tmp/poczta$i > /var/tmp/poczta$i.lock
        echo "|----------> Powiadomienie do: $i" >> /var/tmp/poczta/run.log
      fi
    else
      if [ ! -f /var/tmp/poczta$i ]; then