Źródła i dselect.

Witam
Używam sobie debiana woody, ale że nie wszystkie pakiety mi do końca
odpowiadają więc sobie od czasu co nieco kompiluje, aplikując patche.
O ile kompilacja jaja nie sprawia mi problemów o tyle mam problem z pakietami
które już w debianie istnieją, a najbardziej w zasadzie zależy mi na Qmailu,
otóż jak zrobić żeby dselect z uporem maniaka nie chciał mi instalować MTA,
kiedyś zrobiłem to ręcznie wpisując że dany pakiet jest już zainstalowany ale
czy istnieje inna mniej inwazyjna (i swoją drogą mniej zawodna) metoda ??
Pozdrawiam
Michał WItkowski