Re: web hosting na debianie sarge

Dnia pon 17. listopad 2003 10:41, Kuba napisał:
> pewnie skończy się dłubaniem w perlu. głółnie chodzi mi o możliwość
> zakładanie e-mail i aliasów w subdomenie oraz zarządanie sql. jednak w
> środowisku GNU jest tak, że jak coś chcę sam napisać to okazuje się że
> ktoś już to zrobił :) 100 x lepiej

testowalem kilka 'gotowych'  rozwiazan jednak zadne mnie nie zadawalalo,
glownie dlatego ze sa one przygotowane pod scisle okreslone demony.

aktualnie uzywam nastepujacego zestawiku:

- qmail + vpopmail +qmailadmin - administracja przez www wirtualnymi domenami
pocztowymi - (www.inter7.com) - kompilowane, w deb AFAIK nie ma dobrych
paczek z tym softem - sprawdzone, stabilne i niezawodne.

- konfiguracje wirtualek www trzymam w mysql. do tego proftpd-mysql (wszyscy
userzy na jednym UID, latwa obsluga quoty) - standardowe pakiety, (trzeba
dosc znacznie przyciac uprawnienia w php coby userzy sobei krzywdy nawzajem
nie porobili)
- konfigi apacha tradycjne, generowane na podstawie danych z bazy. dodatkowo
autentyfikacja dostepu do stron po mysql - to trzeba sobie samemu
oprogramowac. (mnie sie na razie nie chcialo :p wiec dodaje userow z palca
bezposrednio w bazie)

to co trzeba zrobic samemu to skrypt do generowanie httpd.conf z bazy oraz
interfejs administracyjny (czyli niewiele)

pozdawiam