debian + grafika na slabym sprzecie

na poczatek witam wszystkich.
jestem poczatkujacym uzytkownikiem debiana i sledze liste od jakiegos czasu, ale na razie sie nie odzywalem, gdyz google rozwiazywaly kazdy moj problem. jednak od jakiegos czasu moj dostep do netu poza praca jest ograniczony, a w pracy mam czas tylko co najwyzej na zapuszczenie sciagania (tak zeby prezes nie widzial).

a teraz problem,
musze w pracowni komputerowej w malej szkole zajac sie komputerami. sprzet jest rozny, od pentium 100 MHz z 8 MB RAMu do Athlona 1,6. Z szybszymi komputerami nie mam problemow, gdyz ostatnie pol roku poswiecilem na zabawe z moim kompem. Na kazdym komputerze musza dzilac Xy i na nich edytor tekstu porownywalny z wordpadem w windows, dowolna przegladarka www i najlepiej jakies proste gry (karty, tetrisy). Czy da sie to zrobic na slabym sprzecie? Jesli tak to prosze o wskazowki co zainstalowac i jesli to mozliwe to skad sciagnac.

z gory dziekuje za (mam nadzieje) liczne podowiedzi

pozdrawiam
Mateusz Dykszak