Problemy z dostaniem się na stronę www.nbp.pl

Witam.

	Mam problem z dostaniem się na stronę www.nbp.pl. Nie byłoby w tym nic
dziwnego, gdyby nie fakt iż z jednego hosta się udaje a z innego nie. Na
6 różnych Debianów (unstable/testing/stable), 1 HP-UX ;) oraz na 2
Windowsy 98 umieszczonych na 4 różnych stałkach z 3 linuksów (1 z 2
stable i 2 z 2 testing) nie udaje mi się połączyć telnetem z portem 80
(a więc wejść na jakąkolwiek stronę na tym serwerze).
	Ciekawe jest to o tyle, że nie mogę wejść z routera na stable a zza
maskarady tego sprzętu ze stable (oba mają wszystko upgrade do
najnowszego) wchodzę bez problemu. Windowsy testowane tylko zza
maskarady.
	Dziwnych regułek blokujących np. port 80 nie mam nigdzie. Kompy zza
maskarady wychodzą z IP routera, więc nie myślę tymczasowo o blokadzie
na serwerze/firewallu NBP.

Próbowałem links, lynx, telnet, GET i fopen z PHP - problemy tylko z
www.nbp.pl - ktoś coś doradzi oprócz kontaktu właśnie z nimi?

Kernele nie są ważne - tam gdzie działa i nie działa są 2.4.24-grsec a
różnią się np. wersją Debiana. W innym przypadku wersja ta sama a inne
jądro.

Pamiętam wątek, że komuś też nie chciało się łączyć z któregoś Debiana z
innym hostem - może problem jest tej samej natury?

Cyb.org