Problem z myszką PS/2

Witam.

Mam wielki przypadek z myszką PS/2 w nowym komputerze na płycie MSI KT4V (MS-6712 10A) z jądrem 2.4.22. W X'ach startuje mi Gnome 2.4. Najpierw myszka była kompletnie martwa i X'y w ogóle nie chciały ruszyć. Zainstalowałem gpm'a i całość ruszyła, ale myszka działa dziwnie: każdy ruch przesuwa ją w prawy górny róg ekranu i kompletnie nie da się pracować. Po zrobieniu cat /dev/psuax na ekran leci siano. Obsługa PS/2 jest wkompilowana w jądro.

Dodam jeszcze że po uruchomianiu knoppixa wszystko działa poprawnie. Gdzie może być błąd?

Pozdrawiam,
Marek.