obcięte wydruki

Cześć,

Od dłuższego czasu borygam się z wydrukami. Jakieś dwa centymetry od
góry i ze cztery z dołu są białe, ale nie w sensie marginesów. Wydruk
zajmuje całą stronę, ale części nie widać, tak jakby była zasłonięta
podczas naświetlania. Drukarka HP LaserJet 2100, oczywiście sprawna,
używana przez kilkanaście innych komputerów (różne windy).
Przetestowałem kilka różnych kombinacji połaczeń, w tej chwili do
wydruków używam cupsys'a, wcześniej był magickfilter. Drukarka jest
usieciowiona, za pomocą urządzonka, które udaje serwer wydruku lpd,
wcześniej była podłaczona do windows'a i korzystałem z niej przez sambę.
Debian woody, w trakcie migracji do testing, ale nie spodziewam się, że
to pomoże. Czy macie jakieś pomysły?

pozdrawiam,
Michał