Rysowanie schematow elektronicznych

Interesuja mnie wszystkie programy umozliwiajace rysowanie
schematow elektronicznych. Oczywiscie na linuxa.
Wazne jest dla mnie, aby byla mozliwosc latwego tworzenia
nowych bibliotek symboli. Zalezy mi tez na tym, aby duzo symboli
bylo zgodnych z polskimi normami. Wiecie - mniej mialbym pracy.

Co juz mam:
- xcircuit - dziwny, prosty, nieco toporny, chyba najlepszy
  z tego co znalazlem,
- xfig - niezly w idei, ale sa problemy w rozmieszczaniu
  elementow. Koncowki niektorych elementow z bibliotek
  nie koncza sie w ,,siatce snap'' wiec potem trudno je
  polaczyc z innymi, prawidlowo wykonanymi, elementami,
- oregano, nie wspierany, raczej do symulacji
- geda - wielkie to i rozbudowane, problemy z obsluga,
  elementow duzo, ale raczej niezgodne z polskimi normami

- circ-tex - fajny, bardzo prosty, bardzo malo bibliotek
- circuit-macros - trudna obsluga, po co tak komplikowac?...

Tyle mi sie udalo zdobyc.

Jesli ktos ma jakies namiary, to byloby milo.
Chce z programu uzyskiwac pliki *.ps, ktore moglbym
wlaczac do dokumentow latex'owych ew. do oowriter'a
Program ma dzialac w debianie, byc raczej graficzny
chociaz jesli bedzie to pakiet latexa, to nieszkodzi.
Podoba mi sie xcircuit, tworzy *.ps dobrej jakosci. Dobrze
zorganizowana edycja, ale ma wady - np. niestabilnosc,
trudnosc manipulacji bibliotekami, arhaiczna obsluga.

Jesli ktos ma jakies inne pomyslu na edytor schematow
to ... no wiecie, bede wdzieczny.

Z powazaniem

--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |