lirc, pilot realmagic i debian

Właśnie skończyłem konfigurować kartę Realmagic Hollywood Plus. Do
szczęścia brakuje mi jeszcze pilota. Nie wiem jaki moduł mam ładować do
pilota Realmagic (dołączonego w zestawie). Ma on transmiter podłączany
do portu szeregowego.

Kiedy załaduję moduł lirc_sir.o program mode2 wykrywa mi naciskanie
klawiszy, ale mimo posiadanego pliku konfiguracyjnego do tego pilota
program irw już nie reaguje (po włączeniu powraca do lini poleceń), a
kiedy próbuję go włączyć ponownie odpowiada "connection refused".
To samo z mplayerem i dxr3playerem - za pierwszym uruchomieniem piszą że
pilot ok (i tak nie działa) a za drugim już connection refused.

Próbowałem jeszcze moduł lirc_serial.o ale tutaj już żadnej reakcji na
mode2.

Debian Sid, Lirc 0.6.6 z dystrybucji, jądro 2.4.22, źródła modułów też z
dystrybucji.

Ma ktoś doświadczenie z tym sprzętem?

Robert Mońka