Inn2 i autoryzacja użytkowników

Witam wszystkich.

Stawiam na wlasny uzytek serwer NEWS. Obslugiwac ma jedynie lokalne grupy, dla lokalnych uzytkownikow. Uzytkownicy moga sie laczyc z roznych adresow IP, wiec konieczna jest autoryzcja user/pass.
I w tym momencie juz mnie szlag trafia. Szukalem, pukalem i nic.
W readers.conf mam:

auth "moja" {
	auth: "/usr/lib/news/bin/auth/passwd/ckpasswd -f newsusers"
}

access "moja" {
	users: "*"
	newsgroups: "*"
}

W pliku newsusers mam wpisy user:password. Hasla tworzylem przez htpasswd -d, wiec kodowane sa przez CRYPT, tak jak stoi w manualu ckpasswd.

Gdy testuje recznie
(echo 'AuthUsername: user'; echo 'AuthPassword: pass') | ckpasswd -f newsusers
,to zwraca mi
User:user
, czyli ok.
Natomiast, gdy lacze sie z poziomu Mozilli, to po podaniu hasla, nie widze zadnych grup, a w syslogu mam:

... no_succes_auth //czyli moim zdaniem nie mozna zautoryzowac na podstawie hosta

auth starting authenticator /usr/lib/news/bin/auth/passwd/ckpasswd -f newsusers

Gdy probuje sie laczyc telnetem, to po podaniu auth user i auth pass, serwer zrywa polaczenie.

O co moze chodzi?
Znalazlem na sieci post o takiej samej tematyce, ale niestety bez zadnej odpowiedzi.
Za wszelkie odpowiedzi z gory dzieki.