Re: ustawienia stalego ip

Dnia nie 2. listopada 2003 09:41, WP napisał:
> Hello
>      moze lamerskie pytanie ale zalezy mi na czasie wiec prosilbym o
>      pomoc.
Hmm moze nie lamerskie ale pewnie dało by się wygooglac
>	Mam serwer w sieci i 5 ip stalych. Wszystko chodzi na dhcp
>      i iptables. Jak ustawic na serwerze zeby np jeden uzytkownik mial
>      stale ip. Kabel jest bezposrednio wpiety do serwera od netu a ja
>      jeststem wpiety do swicyha i potem do serwera.
>      Za wszela pomoca bede wdzieczny
szkoda ze nie napisales czego uzywasz jako serwera dhcp :P
Mozesz przydzielac ip po MAC adresach.
Jesli używasz dhcp3 to plik konfiguracyjny masz w /etc/dhcp3.
nazywa sie dhcpd.conf.
Polecam linijke pt. "hardware ethernet".
Przypuszczam że coś takiego:
host hostname
{
hardware ethernet 00:00:00:00:00:00;
fixed-address xxx,yyy,zzz,uuu;
option routers jakis.router
}
powinno zadzialac o ile wypelnisz to swoimi ustawieniami, aczkolwiek nie
sprawdzalem tego.