Re: Nie widzi 250GB dysku

On Tue, 28 Oct 2003, Piotr Król wrote:

> Witajcie jestem jeszcze bardzo zielonym użytkownikiem Debiana w wersji
> Woody'ego. Mam dysk 250GB Maxtor. BIOS płyty widzi wszystko ok. tzn 250
> GB. Jednakże w momencie kiedy przychodzi moment podziału dysku na
> partycje program instalacyjny Debiana widzi tylko 136 GB. Proszę o pomoc
> co z tym fantem zrobić aby widział całe 250 GB.

podales za malo informacji, i calej reszty trzeba sie domyslac. a wiec:
1. masz dysk 250GB. tej wielkosci dyski sie zdarzaja tylko w Serial ATA
2. dysk Paralel ATA (na szeroka tasme) pozwala na adresacje max. 137GB
3. z tego co piszesz wynika, ze kontroler Serial ATA pracuje
     w trybie zgodnosci Paralel ATA, stad taka a nie inna wielkosc dysku
4. w tej chwili nie ma wersji debiana, ktora pozwala na instalacje
     w pelnej kompatybilnosci na Serial ATA. Do tego trzeba
     wymienic kernel.
5. wogole nie napisales, czy na twardzielu upychasz wylacznie debiana,
     czy jeszcze cos oprocz niego. 250GB to wielki dysk.

tak wogole poczytaj to:
http://www.debianusers.pl/article.php?aid=53
w tym serwisie jest tez kilka innych uzytecznych artykulow.
btw. w tej chwili sa pewne trudnosci z SATA, nie tylko pod debianem,
nie tylko pod linuxem. dlatego jesli masz mozliwosc, to
podziel ten dysk na dwa dyski za pomoca zworki na nim, lub
za pomoca kontrolera. a jak sie nie da, to kombinuj.
w kazdym razie gdyby sie dalo, to mozesz nie myslec
ze masz SATA (tak nawiasem chcialbym taki dysk),
tylko ze masz dwa dyski UDMA100 :)))
to uprosci wiele spraw, bo bedziesz sie poruszal
po dawno przetartych sciezkach.

znik.