Re: Cofniecie mke3fs?

----- Original Message -----
Sent: Monday, October 20, 2003 8:26 PM
Subject: Cofniecie mke3fs?

Cześć!

nie wiem czy rozumiem dobrze problem...

Dalem ciala :/ i podczas instalacji Woody'ego zamiast najzwyczajniej
podmontowac partycje z /home rozpedzilem sie i zrobilem na niej nowy
system plikow...
Zrobilem dd if=/dev/hda8 of=/root/odzysk i w powstalym pliku widze
troche swoich danych... Da sie to teraz jakos przywrocic do stanu
uzywalnosci?

ja bym zrobił tak (co jest na /dev/hda8 - stracisz!)
dd if=/root/odzysk of=/dev/hda8
lub
cat /root/odzysk > /dev/hda8
powinno zadziałać, po prostu "nadpisze" wszystko co jest na hda8 dokładnie
tym co było na niej wcześniej (a co właśnie przechowujesz w tym pliku
'odzysk'). Ja tak robię kopię bezpieczeństwa całego systemu i dzięki temu
mogę postawić system po ewentualnym padzie w kilka minut (gen. stosuje to do
windoze... wiadomo dlaczego :^) ).
pozdrawiam rosa

PS: jak cos sie schrzani to potem nie do mnie, wydaje mi się, że o to Ci
chodzi :^) i to jest jedyne co mi przyszło do głowy.
PS2: poprawka/dodatek do mojej odpowiedzi:
nawet nie musisz montować, wiedz tylko, że dane z hda8 stracisz, bo zostaną
nadpisane przez 'odzysk' (on dokładnie zapisze całą tę partycję, bo w tym
pliku 'odzysk' masz jej obraz :^) [plik ten powinien mieć taki sam rozmiar
jak dana partycja, jeśli nie pakowałeś tego przy okazji] )

--
PuTTY - the best ever known client of everything