Re: [OT] Skracanie urli (Re: odzyskanie skasowanej partycji fat32)

On Sun, Oct 12, 2003 at 12:13:23AM +0200, Marcin Gryszkalis wrote:
> Moim skromnym zdaniem warto się zastanowić, czy jednak
> nie uzywac pelnych postaci URLi - bo kto wie ile taki serwis
> jak wspomniane powyzej bedzie istnial? Nawet jesli sam URL bedzie
> wskazuje na cos nieistniejacego, to z jego postaci mozna
> cos wywnioskowac, natomiast jak tinyurl.com sie zwinie, to
> po adresie http://tinyurl.com/qkxc nikt nie pozna co to mialo byc.

To prawda, zależy jaki jest nasz cel.
Zapewne mniejsza trwałość URL-a jest argumentem, zwłaszcza, że ludzie
często nie potrafią skracać URL-i poprzez usuwanie zbędnych parametrów.
Np. wcześniej wymieniony adres z Googla można zapisać spokojnie tak:
http://www.google.pl/search?q=Ranish%2BPartition%2BManager

Mieści się bez problemu w 80 znakach, a jak dla mnie to jest właśnie
kryterium "krótkości" adresu.

Adresy z Google Groups można jeszcze mocniej skracać.

Moje 3 piastry,
Wanted