problemy ze stronkami - dlugawe

Witam

Ostatnio walcze z takim problemem: Sa dwa serwerki, ktore dziela net dla userkow. Siec jest radiowa. Jedna maszyna jest podlaczona do polpaka a druga do dsl.Jeden serwer jest na kernelu 2.4.18 a drugi na 2.4.21.
Przez jakis czas byl tylko polpak, wiec myslalem ze to wina routera
sprzetowego, jednak po dolozeniu dsl dzieje sie to samo, wiec ta teoria
odpadla. Teraz przychodzi mi na mysl ze mam cos w kernelach ustawione nie tak. Moze ktos sie spotkal z takim problemem? System - Woody .
Na samym serwerze stronki sie rowniez otwieraja z problemem, tzn:
czasami po wpisaniu np: links www.onet.pl czekam 3,4 sekundy i dopiero sie stronka pojawia z pelna predkoscia lacza. A czasami to nie zdaze zuwazyc, a juz strona jest otwarta.

Jarek