Re: Problem z logowaniem na roota

Radosław Kępa <debian@stella.com.pl> writes:

> Witam
>
> 	Panowie, co powinienem zrobić w sytuacji gdy prubuję załogować
> się na roota a dostaje takowy komunikat:
>
> Canot execute /usr/bin/zsh. No such file or directory.
>
> Logowania na innych użytkowników przebiegają poprawnie.
> Byłem święcie przekonany, iż root wchodzi na basha a nie szh. Gdzie
> znajdę ustawienia domyślnej powłoki logowania roota.

W /etc/passwd (ostatnie pole). Zmienia się to ręcznie albo komendą
chsh

> W /bin ani w /usr/bin nie mam takowego pliku.
> Przekopiować go nie mogę, gdyż nie mam uprawnień do /usr/bin z
> szeregowego usera.

Może się uda jeśli zalogujesz się na kogo innego a potem zrobisz
        su root
?

No a jeśli nie to zostaje jeszcze boot z płytki instalacyjnej,
zamontowanie filesystemu i poprawienie w pliku

--
( Marcin Kasperski   | Users typically do not know exactly what they want and )
( http://www.mk.w.pl |  are unable to articulate all that they know. (Parnas) )