Biblioteki XML C dla Gnome i pgk-config

Pewien programik uparcie prosi mnie przy kompilacji o biblioteki XML C dla Gnome

"couldn't find XML C libraries for gnome...."

czy ktoś może mnie uświadomić, jakie to pakiety ??

Woody stable, X-server, środowisko gnome kde itp

no i pkg-config, ściągnąłem ze źródeł najnowszy ale tam instrukcja instalacji porażająca : 3 zdania, oczywiście ręcznie wkładane

proszę o pomoc, szukałem oczywiście ale nieskutecznie, może ktoś zna temat dokładnie i wie o co chodzi

--
Piotr Pruszczak