ram + ip_conntrack_max

Witam pieknie wszystkich

problem z jakim sie zwracam czesciowo rozwiazalem juz na google ... ale nie
calkiem
mianowicie pojawia mi sie komunikat:

ip_conntrack: table full, dropping packet.

zwiekszylem wartosc w /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max do 8192 z
domyslnej wartosci jaka tam byla 960
wyczytalem ze zwiekszenie tej wartosci to tylko polsrodek poniewaz naleze
zmniejszyc czas odswiezania (niestety nie znalazlem nigdzie jak to zrobic)

wyczytalem tez ze wartosc domyslna ustala sie na podstawie ilosci pamieci
ram. U mnie jest 64 mb ram wiec domyslnie powinno byc tam 4096 (chyba).
w top widze tylko 12500 kb ram (wiec cos jest nie tak) i rozmiar swap
prawidlowy. wydalem polecenie ram=64 i nic sie nie zmienilo

pytanie 1: jak sprawdzic ile system naprawde widzi i uzywa pamieci ram? i co
zrobic by widzial tyle ile na prawde jest?
pytanie 2: jak zmienic czas odswiezania ip_conntrack na 10min np ? (co za
tym idzie, jak sprawdzic jaki jest obecnie?)
pytanie 3: czy ten problem ma wplyw na czas opoznienia pakietow? obecnie
ping do mojego rtr brzegowego ma opoznienie dochodzace nawet do 4000 ms.

z gory dziekuje za pomoc

pozdrawiam

Radek Niesyt