Ograniczenia...

Jeśli mój serwerek stoi na Debianku i chciałbym ograniczyć transfer osobom
którym udostępniam, tak, żeby mieli gwarantowane pasmo i jeśli sieć jest
nieobciążona (ktos nie korzysta, ale potrzebuje ktoś inny) to dostawali
dodatkowy przydział (uf... ) to czy HTB jest dobre?

Słyszałem, że nie sprawdza się w sieciach z dużą ilością komputerów.
Czy Debian ma własne oprogramowanie do tego typu zadań?
(bo HTB nie znalazłem, albo źle szukałem... trzeba skompilować).

Co mi doradzacie?, bo użytkownicy zapychają mi łącze Kaząą! Jąderko mam
2.4.18.

(Prosze bez odpowiedzi typu odłącz użytkowników, albo zablokuj Kazeę - oni
za to płacą więc mogą kożystać.)

Z góry dzięki za odpowiedź.
Lenthir