Re: Re: your mail

On Thu, Sep 11, 2003 at 01:59:04PM +0200, Kornel Kasprzyk wrote:
> [KK] ?
No to chyba dość naturalne jest nie?
Skoro to pakiet z unstable to zależy od tego co jest w unstable.

> [KK] Pobrałem źródła ze strony debiana do wersji 1.4.2 pakietu netstat-nat.
> Następnie rozpakowałem je i zainstalowałem (make; make install)
No to źle zrobiłeś, bo pakiety buduje się odpowiednim poleceniem
`dpkg-buildpackage`.

> Teraz, każda próba zainstalowania czegkolwiek (apt-get install XXX) kończy
> się błędem: umnet dependencies pakietu nestat-nat
Sorry, ale po takiej instalacji w ogóle pakiet netstat-nat nie powinien
dostać się do systemu zależności pakietów. Spróbuj może `apt-get remove
netstat-nat` bo podejżewam, że Twoja pierwsza próba zainstalowania
netstat-nat po prostu została w pamięci dpkg. A to co potem zrobiłeś to
zwykła instalacja ze źródeł i nie ma nic wspólnego z całym systemem
pakietów. To co uzyskałeś robiąc `make && make install` wylądowało
w /usr/local/* i Debian jako taki nic o tym nie wie ;)

> [KK] Dzięki, napweno skorzystam (już pobrałem :), choć moje pytanie było
> bardziej ogólne i dotyczy możliwości instalacji pewnych, wybranych pakietów
> debiana nie pochodzących z wersji aktualnie przeze mnie używanej.
Jeśli chcesz wziąć pakiet z wersji niestabilnej i przebudować go na
stabilną to:

- do /etc/apt/sources dopisz:
deb-src http://http.us.debian.org/debian/ unstable main non-free contrib
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US unstable/non-US main contrib non-free

- i teraz `apt-get source netstat-nat` pobierze Ci źródła pakietu i je
  rozpakuje. Potem wchodzisz do katalogu netstat-nat-<siakaś wersja> i

- `dpkg-buildpackage -us -uc -rfakeroot`

Z tym, że to nie zawsze zadziała ;)
Pakiecik netstat-nat jest zależny tylko od libc6 a więc mając w systemie
libc6-dev zbuduje Ci pakiet odpowiedni. Gorzej jak jest to jakaś kobyła
zależna od masy innych pakietów... wtedy miłej zabawy ;)
Generalnie żeby się nie bawić możesz szukać odpowiednio przerobionych
pakietów na http://www.apt-get.org bo to takie centralne miejsce z listą
różnych prywatnych repozytoriów w których są tak zwane backportowane do
Woodiego pakiety.
Dopiero jak tam czegoś nie znajdziesz to próbuj samemu.

pozdr,
fEnIo
--
      _     Bartosz Feński aka fEnIo | mailto:fenio@o2.pl | pgp:0x13fefc40
    _|_|_    32-050 Skawina - Głowackiego 3/15 - w. małopolskie - Polska