Blad pakietow i logowanie

Dwie sprawy:
1. Przy instalacji jakiegokolwiek pakietu, apt-get wysypuje informacje:
dpkg: error processing
/var/cache/apt/archives/libutahglx1_0.0-cvs-20010702-4.2_i386.deb
(--unpack):
 trying to overwrite `/usr/lib/libGLU.so.1', which is also in package
xlibmesa3-glu
 /var/cache/apt/archives/libutahglx1_0.0-cvs-20010702-4.2_i386.deb
Probowalem przekonfigurwac, odinstalowac, zainstalowac inna wersje,
zupgradowac, apt-get install -f i wszystkie inne bajery, ktore udalo sie
znalezc po googlowaniu. Niestety nic to nie daje, i w sumie nie wiem co
zrobic.

2.
Sprawa dziwna: przy logowaniu sie na roota (tylko na niego) sprawdzane
jest tylko tyle liter ile ma haslo, a z tym moge sobie wpisac cokolwiek.
Czyli tak jakby haslo bylo sprawdzane przez
strncmp(wpisane_haslo, moje_haslo, strlen(moje_haslo))

czyli gdy mam haslo "abc"
i wpisze "abc12131" to on mnie wpusci.

Kuba (Leon) S.